Rabu, 12 Oktober 2011

Pasukan Bola Sepak Malaysia

Assalamualaikum, para pembaca blog sekalian. Apa khabar? Saya ingin berkongsi tentang tajuk di atas dan pertama sekali nawaitu saya bukan untuk mengutuk dan menghina tetapi ingin memberikan cadangan. Seperti mana yang kita maklumkan, pemain-pemain bola sepak yang mewakili tanah air kita ke peringkat global telah menunjukkan prestasi yang terbaik untuk memenangi beberapa perlawanan (persahabatan mahupun pertandingan).
Tetapi apakah daya, kebanyakan perlawanan antarabangsa telah mereka tewas kepada pihak lawan. Tambahan lagi, Malaysia tidak dapat melangkah ke pusingan berikutnya dalam Piala Dunia 2014 & Olimpik 2012. Ini kerana, pada pendapat saya, pasukan bola sepak Malaysia telah membuat perkara ralat iaitu niat atau nawaitu.
Sebagai contoh, mereka mengatakan bahawa mereka ingin menimba pengalaman sedangkan perlawanan persahabatan, (Malaysia lwn [kelab-kelab Liga Perdana Inggeris: Liverpool, Arsenal & Chelsea] & Australia) mereka sewajarnya mengubah niat mereka untuk berlawan demi mengharumkan imej bola sepak Malaysia dan juga menawan hati para penonton dan peminat setia pasukan tanah air yang dicintai.
Oleh itu, saya ingin memohon maaf atas kekasaran bahasa saya atau ketersinggungan rasa dan hati kepada semua pihak terutama sekali barisan pasukan bola sepak Malaysia an para penyokong, peminat dan juga pembaca blog. Sekian, wassalam.

Tiada ulasan: